LIST OF COURSES

Marketing

English courses

Marketing strategy

Participants will gain a thorough understanding of marketing strategy, how to find and assess market opportunities, and how to design the elements of the marketing mix to create effective marketing plans. Topics covered include identifying and assessing market opportunities, leveraging core competencies, choosing go-to-market strategies, segmentation, targeting, positioning and designing offers to differentiate brands from the competition and optimize customer value perceptions.

Branding

Participants will learn the power of brands, the elements of brand meaning and identify, and how to design, build, and leverage brands. Brand examples across many industries and product categories as well as interactive exercises will be used to reinforce specific concepts. You will learn why strong brands are critical to success.

Spanish courses

Workshop: propuestas de negocios del mañana centradas en el cliente. Una perspectiva mundial.

Este curso de emprendimiento e innovación tiene como eje central la generación de ideas exitosas de negocios con perspectiva internacional. El estudiante descubrirá cómo es el emprendedor y luego tomará como eje las tendencias mundiales del consumidor para el desarrollo de una propuesta, y se familiarizará con algunas técnicas de innovación como Design Thinking para llegar a plantear un negocio centrado en el consumidor del hoy y del mañana con los limitantes existentes de su realidad.

Mercadotecnia de servicios: como diseñar y entregar un servicio excepcional

El curso presenta en forma práctica los conceptos, técnicas y herramientas para analizar el sector de servicios en sus propios términos, identificando diferencias y similitudes con el sector de bienes manufacturados. Durante el curso se aplicará el modelo de brechas propuesto por Berry, Parasuraman y Zeithaml para identificar áreas de oportunidad en la entrega del servicio.

SAVE THE DATE!

January 14th - 18th, 2018

Alonso de Molina 1652, Monterrico, Surco, Lima – Perú
Telf.: (511) 317-7226 anexo 44193 / 44894
© Universidad ESAN 2018

Menú de cierre